Internasjonal vennskapskamp

Postet av Lensvik IL den 13. Jun 2016

Søndag 12. juni spilte old-boys gjengen i Lensvik IL vennskapskamp mot FC Narjanta fra Litauen. Mindaugas Bernatavicius (Minde), opprinnelig fra Litauen, men som nå er bosatt i Agdenes og som har spilt fotball i Lensvika i mange år, fikk besøk av venner fra hjemstedet denne helga. Kampen gikk på Åsmyra med glimrende forhold og en god tone.

Felles lagbilde før kampstart. Lensvik i rødt og FC Narjanta i blått.

Første omgang ble dominert av laget fra Lensvika som ledet 3-0 til pause. Etter pause bølget spillet frem og tilbake, og da sluttsignalet gikk sto det 4-4. Etter en kort debatt mellom lagene ble det klart at avgjørelsen skulle tas med straffesparkkonkurranse. Lensvik traff på alle sine straffer, men gjestene fra Litauen hadde en suser i stanga. Dermed endte oppgjøret med seier til hjemmelaget. 5-4 etter straffer.

Gaveoverrekkelser før kampstart.