Aktive veteraner

Postet av Kåre Lian Svanem den 17. Apr 2015

Gjennom hele vinteren har en gjeng veteraner spilt fotball. Så lenge snøen lå var det treninger inne i hallen, men allerede tidlig i mars trakk gjengen ut på kunstgressbanen og treningsoppmøtet har vært stigende hele våren.

Før Påske ble laget kontaktet av Ørland BK 2 som ønsket å spille treningskamp, og lørdag 11. april var det duket for første 11er-kamp på den nye kunstgressbanen ved Lensvik skole. For de aller fleste av Lensvik sine spillere var det en stor utfordring å spille 2 ganger 45 minutter på full bane. Flere nevnte at det var første gang siden ´90-tallet. Motstanderlaget besto for det meste av spillere under 20 år med noen ispedte eldre spillere.

Kampen startet med spill som bølget frem og tilbake der Ørland hadde et lite overtak, men de klarte ikke å få hull på byllen. Midt i første omgang snappet Minde fra Lensvik opp ei feilpasning i Ørlands midtforsvar og avsluttet kontant i målet. Hjemmelaget ledet 1-0. Etter målet fortsatte Ørland å ha ballen en del, men de produserte ikke de store sjansene. Mot slutten av omgangen kom Lensvik på en kraftkontring som Martin på venstre kant skar inn og banket i motsatt kryss. En klasseskåring og 2-0 til Lensvik.

Etter pause startet Ørland i hundre og puttet tre kjappe mål. Bare få minutter ut i omgangen sto det plutselig 2-3. Ørlendingene hadde tydeligvis godt av en pause, mens Lensvik hadde sluppet seg litt for nedpå under hvilen. Etter dette ble banespillet jevnere og Lensvik var helt på høyde med sine unge motstandere fra Fosen utover i omgangen. Lensviks coach for dagen, Nils Petter, måtte etter hvert gjøre et bytte i fremre ledd og satte innpå Torstein. Ute på banen ble det snart synlig at Torstein kunne bidra mer defensivt enn offensivt og han byttet plass med Olav under store protester fra coach på sidelinjen. Protestene stilnet imidlertid kjapt ett minutt senere da Olav banket inn et innlegg fra venstre og utligningen var et faktum. Kampen fortsatte som en stillingskrig, men det ble ikke flere mål. Dagens fabelaktige dommer, Borge Indergård, blåste av og 3-3 var et resultat alle kunne si seg fornøyd med.

Etter kampen var det en sliten gjeng som tuslet hjem, men den ga tydeligvis mersmak for laget har bestemt seg for å spille i Bondesligan på Fosen denne sommeren. Det blir mange tøffe oppgjør med mosjonistene fra andre siden av fjorden og vi kan love at Lensvik skal bite godt fra seg.

Laget fortsetter med to treninger per uke: onsdager og søndager kl 1930. Bli med!