Mølnbukt tok seieren igjen!

Postet av Lensvik IL - Fotball den 29. Aug 2016

Lørdag 27. august ble årets Grendacup arrangert på Åsmyra. Deltakende lag i år var: Granåsen, Lærergården, Mølnbukt, Selbekken, Sterten/Landrø, Stranda, Tøndel, Venes/Åsmul, Vollahaugen og Åvom Vabrua. Det var altså like mange deltakende lag som i fjor, men i år var det flere grender som stilte eget lag. Det er positivt! I løpet av dagen ble det til sammen spilt 23 kamper. De fleste kampene ble spilt i et forferdelig regnvær, og det var imponerende at lagene klarte å holde innsatsen og humøret oppe! I år var virkelig ikke værgudene på vår side!

Det var som vanlig stor innsats, masse spilleglede og mye prestisje hele dagen. Det var flott å se at mange av spillerne over 16 år er så flinke til å ta hensyn til de yngste deltakerne! Lagene var fordelt på to puljer, og etter det innledende spillet kunne Granåsen, Mølnbukt, Sterten/Landrø og Stranda gratuleres med plass i semifinalene. Det ble servert to meget spennende semifinaler. Stranda sikret finaleplass etter seier 2-1 over Sterten/Landrø, mens Mølnbukt vant 1-0 over Gransåsen etter sudden death.

Finalen ble målrik og tett, altså akkurat slik en finale skal være. Stranda åpnet best og ledet tidlig 2-0, men Mølnbukt kjempet seg tilbake og etter full tid stod det 3-3. Tre minutter ut i sudden death ble Jonas Aagesen matchvinner for Mølnbukt. Dermed tok Mølnbukt seieren i Grendacupen for andre gang på to år!

Fotballavdelingen vil takke alle som møtte opp som spillere eller tilskuere i det dårlige været! Vi får trøste oss med at det skal mye til for at været blir verre neste år. Sportslig ble det en fin Grendacup, selv om det ikke var like stor trivsel hele dagen. I tillegg rettes en stor takk til alle frivillige som bidro for å få cupen gjennomført! Spesielt bør økonomigruppa med Anne Marit Tangvik i spissen, Mia Indergård og Torstein Moe takkes for deres innsats. Uten de frivillige bidragene er det umulig å få gjennomført slike arrangement. Vi vil også i år takke banemannskapet på Åsmyra for ei nydelig gressmatte!

Vi håper på en ny Grendacup i mye bedre vær neste år og forhåpentligvis er det da enda flere

som ønsker å delta både som spillere og tilskuere!